laupäev, 28. mai 2011

Osho Zen Tarot

Selle võõrapärase nimetuse taga peitub üks stiil tarot-kaarte, mida ma Anne juures nägin. Ega ma teadnudki, et neid tarot kaarte on igasugu erinevaid, klassikalisi (tagantjärgi sain teada, et nende nimi on Rider-Waite Tarot) ma olen ikka näinud, aga et neid nii palju on.... http://www.aeclectic.net/tarot/cards/list.shtml .....poleks arvanud.
Osho Zen Tarot, siis nagu nimigi ütleb on inspireeritud Osho õpetusest. Kuigi, kui ma õigesti aru saan, siis mitte küll päris tema enda välja töötatud. Kujundanud Ma Deva Padma, millise orientliku nime taga peitub üks ameerika maalikunstnik, Osho õpilane http://www.embraceart.com/padma-artist-statement-cv.htm Ma küll otsest viidet ei leidnud, aga tundub, et kaardid on maalitud kusagil 1980date lõpupoole või 90ndate algul.
Ma ei ole tarot-kaartide temaatikas ja muus sarnases väga kodus, aga nagu ma aru saan on Osho komplektis võetud klassikalist sümboolikat suhteliselt vabalt ja seetõttu ei ole tegemist päris nö klassikaliste ennustamiskaartidega vaid pigem nagu hetke meditatsiooniabiliste või mõttesuunajatega, mis siis inspireerivad mingeid mõtteid või suunavad nende kulgu. Sellisena minu jaoks sümpaatsemad, kui selline "nuiaga pähe"-ennustamine, et "nii on ja peab olema, sest kaardid näitavad".
Üldse mulle tundub, et mida udusem see nö ennustamine on, seda täpsem ta on ja ka vastupidi. Tundub paradoks, aga seda ta ei ole. Sest mulle näib, et igasugune tulevikuvaatamine vms paranähtused ongi peamiselt intuitsioon, emotsioon, kognitsioon ehk suhteliselt sõnastamatu värk. Niipea, kui seda hakata sõnastama või, osho hoidku, suisa defineerima, siis täpsustamine on illusioon, tegelikult vastupidi asi muutub aina ebatäpsemaks ning kaotab lõpuks igasuguse mõtte. Ehk siis võiks öelda, et sõnastatud ennustus on mitteennustus, suvaline sõnade kogum. See on ehk ka põhjus, miks igasugused paraisikud ei ole suutelised läbima skeptikute teste, mis on ülesehitatud tulemuste täppismõõtmistele (või binaarsetele 1/0 testidele). Aga süüdistada neid kõiki valetamises on mu arust lihtsalt küüniline egotripp. Põhjused on fundamentaalsed. Täpne mõõdetav ennustus ei ole võimalik. Mis aga ei tähenda kaugeltki, et ennustamine vms paranormaalne fenomen ei oleks võimalik. Kui veidi mõelda võiks isegi sõnastada mingi hüpoteesi selle kohta, nt Jüri Paranormalismi I seadus: "Ennustuse täpsus ja mõõdetavus on omavahel pöörvõrdelises seoses" :)
ok, see läks nüüd juba piisavalt diibiks.
Jutt oli siis Osho Zen Tarot kaartidest, mida ma vaatasin. Ja kuna oli kaasas ka väike õpetus, ehk sissejuhatus algajale, siis teostasin ka esimese ladumise (5 kaarti teemantina, st rombina, või seda võib käsitleda ka ristina). Pean tunnistama, et tulemus oli päris muljetavaldav. Hoobilt tekkis lugu, isegi ilma kaartide tähendust uurimata (tähendusi uurides, lugu süvenes, mitte ei muutunud). Kahtlemata tekib lugu minu peas, konkreetses olukorras ja nagu ma ka eelnevalt põhjendasin, mingit mõtet seda lugu sõnastada pole, siis kaoks ta ära. Mõista võib intuitiivselt.
Panen pigem enda jaoks mälu järgi need kaardid kirja (huvitav on see, et Osho.com lehel on kaartide paigutuse järgne tähendus teises järjekorras, kui kaasasolnud õpetuses. Või ma tõesti mäletan valesti? Sel juhul on ka sellel valesti mäletamisel vist mingi tähendus):
Keskel (probleem, olukord) - La Foudre, Thunderbolt (Suur Arkaan XVI)
All (sisemine olukord, nähtamatus) - Epanouissement The Flowering (Väikese arkaani vikerkaare masti emand)
Ülal (väline olukord, teadlik nähtumus) - La Solitude, Aloneness (Suur Arkaan IX)
Vasakul (Tee, ehk kuidas saavutada) - La Percee, Breakthrough  (Suur Arkaan XI)
Paremal (Eesmärk, mõistmine) - Le Maitre, Master (Suur Arkaan Osho lisakaart)

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar